עיצוב הבית
 

חומרים ודוגמאות טפטים מעוצבים

היה נהוג לחפות את הקירות בטפטים, אבל הטפטים של פעם אינם קרובים בשום צורה לטפטים שאנו יכולים למצוא היום. הטפטים שניתן למצוא היום הם מודרניים, מיוחדים, קלים להדבקה ומשדרגים מראה של כל חדר. לא עוד טפטים מתקלפים, דהויים ומיושנים- הדור החדש של הטפטים. כל מה שרציתם לדעת על טפטים מעוצבים ולא העזתם לשאול.

חומרים ודוגמאות
טפטים מעוצבים הפכו לפריט עיצובי פופולארי בהרבה חדרים בארץ. הטפטים מסוגלים לשדרג כל חדר ולתת לו ייחודיות ומראה שונה. ניתן למצוא טפטים במגוון חומרים כגון ויניל, משי, קטיפה, בד או בד לא ארוג, נייר, יריעות מתכת ועוד. הטפטים גם ניתנים להשגה בטקסטורות, מרקמים וצבעים שונים והבחירה היא מגוונת. 
חומרים ודוגמאות טפטים מעוצבים
יתרונות הטפטים המעוצבים
הדבקת טפט על הקיר אינה דורשת מאמץ או השקעה רבים. ההדבקה היא פשוטה בתקווה שיש לכם את הסבלנות הנדרשת וקלה. היתרון הכי גדול והבולט של הטפט הנו שהוא אינו יוצר את כל הבלגן שנוצר מסיוד הבית: גם מבחינת לכלוך וגם מבחינת הכנות. בנוסף, אם נמאס לכם מהטפט וברצונכם לשנות קצת את עיצוב החדר, ניתן להסיר אותו בקלות ללא ליצור נזק לקיר.
יתרונות הטפטים המעוצבים
מיקום טפטים מעוצבים 
כיום ניתן למצוא קירות מעוצבים עליהם מודבקים טפטים בהרבה מקומות: בתי מלון, משרדים, מרפאות פרטיות וכמובן בבתים. כמעט בכל חדר ניתן להדביק טפט והוא יכול להוסיף נופך עיצובי לכל חלל. בנוסף, רוב הטפטים היום עמידים ביותר והם שומרים על הקיר בשלמותו. כך למשל, ישנם טפטים העמידים למים ויעילים מאוד נגד עובש ופטריות ועל כן מומלץ להשתמש בהם בחדרי אמבטיה. כיום הנטייה היא לא להדביק טפט על כל קירות החדר שנבחר, אלא להדביק על קיר אחד בודד כאמירה עיצובית.
מיקום טפטים מעוצבים
עשה זאת בעצמך
אם החלטתם לקחת על עצמכם את האתגר ולהדביק את הטפט לבד, הנה הסבר כיצד כדאי לעשות זאת:

לפני הכל יש להכין את הקיר ולוודא שהוא ישר ואינו מכיל בועות, שריטות או לכלוך ועל כן היינו ממליצים לשייף אותו בטרם תתחילו במלאכה. לאחר שתנקו את הקיר היטב מהאבק והלכלוך, יש למרוח באמצעות מברשת עבה את הקיר בדבק. את הדבק תוכלו לקנות בכל חנות לכלי בית וכיום ניתן למצוא סוגים שונים. כיום הנטייה היא להשתמש בדבק על בסיס מים, הידידותי לסביבה. כדי למנוע בועות, עדיף שתמרחו את הדבק מלמטה כלפי מעלה. חכו שהצבע יתייבש ובינתיים גיזרו את הטפט לפי הגודל של הקיר, פלוס מספר סנטימטרים לכל כיוון. כעת החזיקו את הטפט מלמעלה והצמידו אותו לחלק שבין התקרה לקיר והצמידו מלמעלה כלפי מטה. עברו עם הגלגלת צבע או המברשת על גבי הטפט באותו הכיוון כדי למנוע יצירת בועות בין הקיר לטפט.
בהצלחה!
 
טפטים - עשה זאת בעצמך