עיצוב הבית
 

מעקות לחדרי מדרגות

היעדר מעקות במדרגות מסכן אתכם בנפילה מגובה אל הצד. באיזה סוג של מעקה יש לבחור לבתים פרטיים דו מפלסיים? האם עבור כל גרם מדרגות צריך להתקין מעקה? איזה גובה מוגדר כגובה רב על פי נהלי מכון התקנים? תשובות לשאלות אלו ולעוד רבות אחרות תוכלו לקבל במאמר זה.

בחירת המעקה לחדר המדרגות 
הצבת מעקה לחדר מדרגות זוהי דרישה לפי חוק. הדרך המומלצת לעשות זאת היא על ידי פנייה למעצב פנים מוסמך אשר יבדוק את חלל המדרגות או את תכנית הגרמושקה של הבניין, וימליץ לך על מעקות כדאיים להתקנה. חשוב להזמין גם מהנדס שיסייע לך בבחירה ויאשר שהבחירה של מעצב הפנים אכן עומדת בתקנים ומונעת סיכון ממשי. סוגי המעקות האפשריים הם מעקות מעץ, מעקות מאלומיניום, מעקות משולבות זכוכית ומתכת, מעקות משולבות זכוכית ועץ, ומעקות ברזל. לכל אחד מהם יש מספר יתרונות וחסרונות: 
מעקות לחדרי מדרגות
חשוב לדעת שבעוד שהעץ ניחן במראה מהוקצע ובוהק הוא חומר חלש יותר מאשר כל סוג של מתכת ולכן נדרש סט של פלטות זכוכית אם מדובר בבניין מגורים. האלומיניום היא מתכת טובה לכל מטרה: היא אינה מחלידה, והתקנתה אינה מסובכת, אלא עורכת זמן קצר. הברזל הנה המתכת החזקה והכבדה ביותר בטבע אך יש לקחת בחשבון אילוצי חלודה צפויים ולטפל בהם באמצעות ביצוע טיפולי אל חלד תקופתיים, או ציפויים בציפוי נירוסטה אשר ימנע את החלודה. ציפוי זה מותקן, לראייה, על החלק העליון הנוצץ של בניין ה Chrysler הנודע במנהטן, ניו יורק, אשר נבנה עוד מאמצע המאה הקודמת ונותר נוצץ ואיתן גם בהווה.
מעקות
התקנת המעקה לחדר המדרגות
בין אם אתה קבלן בניין ובין אם אתה צרכן פרטי, חשוב להזמין אנשי מקצוע המתמחים בתחום המעקות. רצוי שהם יהיו מטעם החברה ששיווקה את המוצר, ולכן כבר בשלב הקנייה עליכם לקרוא על הספקים השונים שמוכרים מעקות לחדרי מדרגות: מי הם הספקים הללו, מה הרקורד שלהם, והאם המידות של המעקות שלהם מותרות על פי מכון התקנים, כפי שמיד תוכלו לראות כיצד בודקים. 
התקנת המעקה לחדר המדרגות
בדיקת תקינות מעקות לחדרי מדרגות על פי דרישת מכון התקנים הישראלי
ישנם מספר פרמטרים של תקינות המעידים על מעקה כשיר. ראשית כל, נדון בסוגייה – אלו גרמי מדרגות צריכים מעקה? התשובה אינה תלויה בסוג המדרגות אלא בכמותן. לפי דרישת מכון התקנים, גרם מדרגות המכיל מעל 3 מדרגות יהיה חייב בהתקנת מעקות. שנית, להלן שתי מידות חשובות על מעקות לחדרי מדרגות: עליהם להיות בגובה 90 ס"מ לפחות מעל אזור הדריכה של כל מדרגה, עם רווח בין איזור זה למעקה של לא יותר מ 10 ס"מ. 
 
בדיקת תקינות מעקות לחדרי מדרגות