עיצוב הבית
 

צבעים למטבח

בחירה חשובה שיש לתת עליה את הדעת. בבחירת צבעים למטבח יש לקחת בחשבון כמה גורמים ובהם אופנה, טעם אישי ופונקציונאליות.

המאמר הבא מציע כמה הצעות לעיצוב המטבח מההיבט הצבעוני. כאשר אנחנו מדברים על צבעוניות למטבח יש כמה וכמה אפשרויות. ניתן לבחור צבעים מודרניים, צבעי רטרו, צבעי וינטג', צבעים שמזוהים עם הגוונים הישראליים, או צבעים קלאסיים. 
צבעים למטבח

מודרני

הצבע המזוהה ביותר עם הצבעוניות המודרנית הוא הצבע האדום. לא, אין הכוונה לבורדו שאנחנו מכירים מהמטבחים הישנים, אלא באדום בוהק. הוא יכול לבוא לידי ביטוי באלמנטים שונים במטבח כמו למשל הקירות, הקרמיקה, הארונות ועוד. ניתן לבחור את הגוון האדום גם לשיש וכיום ניתן למצוא אריחי שיש בצבע אדום עז. משום שמדובר בגוון כה דומיננטי ועז חשוב לתחזק אותו עם הגוון המדויק שבחרתם ולכם מומלץ לרכוש כמות נוספת מאותו הגוון ולהשתמש בה בעת הצורך. 

צבע מודרני
רטרו ווינטג'

הרטרו תמיד מגיח בחזרה אל האופנה, וכאשר מדובר על צבעים למטבח אנחנו מדברים על צבעים נועזים ובלתי שגרתיים כמו צהוב וכחול, ויש גם כתומים לרוב ולא מעט ורודים.  לצבעוניות הזו מתלוות גם בדרך כלל צורות גיאומטריות שמבטאות היטב את האווירה של שנות ה 80. אופנת הוינטג' לא פסחה על המטבחים ומקורה בשנות ה 20. פינות עגולות, עץ בגימור רך, ריהוט שעשוי כולו על טהרת העץ והדגש הוא על הפרטים הקטנים.  כאן נראה בעיקר גוונים של פסטל בהיר, ורוד בהיר, טורקיז בהיר מאוד, תכלת, צהבהב ועוד.
רטרו ווינטג'
ישראלי וקלאסי

מטבח ישראלי בהיבט הצבעוני של המילה הוא מטבח שמעוצב על טהרת השחור. כמו בביגוד גם כאן השחור הוא תמיד באופנה והיתרון הבולט שלו הוא העובדה שניתן לשלבו בכל פריט במטבח, החל ממוצרי החשמל, המשך בחיפויי האבן וכלה בשיש או בארונות המטבח. מטבח קלאסי מבוסס על עץ וגוונים שמתאימים לו.  ניתן לבחור בין עץ כפרי בהיר שניתן לשלב עם צבעים כהים ובהירים  ובין עץ כבד כהה שיתאים לגוונים בהירים. 
 
ישראלי וקלאסי