עיצוב הבית
 

תאורה מתאימה למטבח

תאורה לבית ובפרט למטבח. תאורה נכונה במטבח ובכלל בחללי הבית השונים משחקת תפקיד מאד מרכזי, שאיננו בא לידי ביטוי אך ורק במישור הפונקציונאלי, אלא מהווה כיום את המפתח לעיצוב נעים והרמוני יותר של החלל.

באמצעות שילוב תאורה מתאימה, ניתן לייצר את האווירה הרצויה במטבח, בהתאם לסגנון העיצוב המאפיין את המטבח בחלל המגורים. להלן מגוון טיפים ועצות בנושא.
תאורה מתאימה למטבח

שילוב תאורה חזקה במטבחים

במטרה לשמור על רמה גבוהה ומספקת של בטיחות בחללי המטבח בכל הנוגע לשימוש ולעבודה בו, חשוב מאד להקפיד לשלב בחלל תאורה חזקה, כזו אשר תוכל להאיר בצורה טובה את החלל בכללותו. מעבר לתאורה זו, רצוי לשלב בנוסף גופי תאורה ממוקדים ומומלץ למקם אותם מעל משטחי העבודה המרכזיים במטבח. שימו לב שהאור אותו מספקת התאורה איננו עשוי להיחסם על ידי מי שעובד באותה השעה במטבח. על כן חשוב להתקין את גופי התאורה הממוקדים באופן קפדני ובדיוק מעל משטח העבודה עצמו.

שילוב תאורה חזקה במטבחים
צמצום החום בחללי המטבח

אפשרות נוספת על מנת להשיג מטרה זו ולהימנע מחסימה של אור היא לדאוג לאספקה של תאורה מכמה וכמה כיוונים שונים בחלל המטבח. טיפ חשוב נוסף קשור לרמת החום של המטבח, שכידוע יכולה לעתים להגיע לטמפרטורות גבוהות במיוחד. בכל מטבח כמעט ישנם לא מעט מכשירים חשמליים, מה שמחייב אותנו בתור דיירים לבחור בנורות שאינן פולטות חום ברמה גבוהה כדי להבטיח צמצום מקסימאלי של החום בחללי המטבח. להשגת מטרה זו כדאי לעשות שימוש בנורות LED ועוד מגוון סוגים של נורות חסכוניות.
צמצום החום בחללי המטבח
שילוב תאורה חמה וחסכונית במטבח

ניתן בנוסף לשלב במטבח תאורה חמה, וזאת על אף הדעה הרווחת לפיה גופי תאורה חסכוניים לרוב מגיעים עם גוון של "לבן קר". דעה זו איננה נכונה לגמרי, שכן כיום ניתן למצוא המון נורות חסכוניות המגיעות בשלל צבעים, כך שניתן לבחור את הגוון המתאים ביותר לצרכיכם במטבל, וליצור בצורה זו סביבת עבודה הרבה יותר נעימה ומהנה.
 
שילוב תאורה חמה וחסכונית במטבח