עיצוב הבית
 

אמבטיה מול מקלחון

כיוון שכמו כל דבר בחיים גם פה ניתן להיתקל ברשימה של חסרונות ויתרונות אצל שתי האופציות, נותר רק להכיר בהם, ובמקביל לעבור על תרחיש המשתמש האישי שלכם בנושא ובצרכים המשפחתיים, להתחשב בנתוני המקום ובתקציב ורק כך ולאחר כל זאת לקבל החלטה מושכלת. לפניכם פיסות מידע מועילות לטובת קבלת החלטה.
אמבטיה מול מקלחון

קהל יעד

קודם כל יש לבדוק מי הם הנפשות בבית ומהו גילם. אם מדובר בילדים קטנים הרי שעדיף שתהיה אמבטיה, כך שיהיה יותר נוח לרחוץ אותם ביום יום ולהימנע ממוצרי עזר שדורשים תפעול של פתיחה וקיפול כל פעם מחדש. בנוסף אמבט מאפשר לפנק אותם מידי פעם עם אמבטיה מושקעת שכוללת בועות סבון ומשחקי מים. במקביל אם מדובר על אנשים מבוגרים, הרי שיש לקחת בחשבון שגם אם כיום נוח להם להעביר את הרגל מעל שפת האמבט, אין זה מחייב שזה יהיה המצב גם בעוד מספר שנים קדימה ועל כן בסיטואציה זו עדיף מקלחון מעוצב ואם אפשר שיהיה מרווח כך שבעת הצורך יהיה ניתן להכניס אליו כיסא או להוסיף כיסא מובנה.

קהל יעד
אמבטיון

כיום יש אופציה חדשה בשוק. לאמבטיה ולמקלחון נוסף מתחרה נוסף והוא ניקרא "אמבטיון". מדובר על שילוב בין שתי האופציות. בעיקרון אמבטיון  מופיע בצורת אמבטיה אך יש לו סגירה של דלת זכוכית שנעה על ציר החוצה ופנימה. באופן שכזה ניתן להימנע מהשפרצה של מים החוצה, וניתן לינות מן האפקט של אמבטיה. אמבטיון מאפשר לבחור אם לעשות מקלחת או אמבטיה, הוא שומר על חזות מרשימה ומתאים גם עבור חדרי אמבט יחסית קטנים.
אמבטיון
עיצוב

חדר האמבט הנו חדר שמגיעים אליו על מנת להירגע ולהתנקות ועל כן תמיד כייף אם הוא מעוצב בקווים נקיים ואלגנטיים. אם מסתכלים על השיקול של אמבטיה מול מקלחון, הרי שכל עוד מדובר בעיצוב ניתן להשיג את המטרה בכול אופציה רצויה כיוון שיש מבחר רחב של צורניות ורמת חומרים גבוהה, כך שהמקלחת, (או האמבטיה), מייצרים תחושה של רוגע ואיכות.
 
עיצוב