עיצוב הבית
 

כל בית צריך שטיח

כל בית צריך שטיח השטיח אינו מצריך תחזוקה שוטפת לעיתים קרובות מדיי, אינו מצריך עלויות נלוות של עבודות התקנה וכדומה וניתן להתאימו לכל חלל מגורים, מבחינה עיצובית. בנוסף לכך, הוא מהווה את האופציה הטובה ביותר לאלו הרוצים ליצור אווירה נינוחה וביתית בחלל המגורים ולבודד את הרצפה מרעשים שונים.

עם זאת, המגוון הרחב של השטיחים, הסגנונות והאיכויות שלהם יכולים לעיתים להקשות על תהליך בחירת השטיח כך שיענה על הצרכים של חלל המגורים ושל אלו השוהים בו. בעת בחירת השטיח חשוב לקחת בחשבון את החומר ממנו עשוי השטיח ואיכותו, ההשקעה הכספית, התחזוקה השוטפת ועוד. 

טיפים לרכישת השטיח:

 התמונה באידבות: valaspar
- עמידות - ההיבט החשוב ביותר בעת קניית שטיח לטווח הארוך הוא אורח חייו. קיימים מאפיינים שונים הקובעים את אורח חייו של השטיח מעבר לשם המותג או התחושה אותה הוא מעניק ברגליים. 
- העובי והצפיפות של השטיח - כלומר עד כמה קצוות הסיבים של השטיח קרובים זה לזה. ככל שסיבי השטיח צפופים יותר, כך השטיח לא יאבד מצורתו המקורית לאורך זמן. אך יחד עם זאת, ככל שהסיבים יהיו צפופים יותר, השטיח יאבד מהרכות שבו.
לכן, עולה הצורך להחליט מה חשוב יותר: איכות לטווח ארוך או רכות, או לבחור שטיח שהוא צפוף במידה מספקת, אבל עדיין רך ולקבל את הטוב שבשני העולמות.
- סיבי השטיח - שטיחים שעשויים מצמר נחשבים ליקרים ביותר  מבין הסיבים הקיימים. מדובר בחומר עמיד מאוד, ידידותי לסביבה ורך ונחשב ליחסית יקר מבחינת המחיר.
שטיחים העשויים מסיבי ניילון נחשבים לעמידים ביותר. הם נחשבים לרכים ומגיעים במגוון גדול של סגנונות וצבעים, אך עם זאת חשוב לדעת כי הם חשופים לכתמים.
שטיחים העשויים מפוליאסטר נעשו מבקבוקי שתייה ממוחזרים ולכן הם ידידותיים לסביבה.
פוליאסטר צבוע  – שטיח הבנוי משתי שכבות צבע: השכבה הראשונה עשויה מצבע לבן ואחריה מגיע הפיגמנט הצובע את השטיח, שלנוכח מורכבותו עלול להקשות בבחירת צבעים מגוונים. 
- תקציב - בדרך כלל המחיר של השטיח קשור באופן ישיר לאיכותו, אך בפועל זה לא תמיד המקרה. ישנם מספר דגלים אדומים שיש להתייחס אליהם מבחינת התקציב: שטיחים מסוגננים עלולים לעיתים להגדיל משמעותית את שוויו של השטיח, אך לעיתים הם עשויים מסיבים באיכות נמוכה. דבר נוסף שיש לשים לב אליו הוא שטיחים שכלפי חוץ נראים איכותיים ורכים למגע, אך בפועל עשויים מחומרי גלם בעלי עמידות נמוכה. לכן יש לזכור כי המחיר לא תמיד מעיד על טיב העסקה וכי יש לקחת את כל הפרטים בחשבון.
סוג השטיח

- סוג השטיח - שטיח מגיע במגוון סוגים וסגנונות, והם אמורים להתאים לחללי מגורים שונים, כאשר סוג השטיח בסופו של דבר יוכתב על ידי פרמטרים של גודל חלל המגורים, ייעודו מבחינה פונקציונאלית וכדומה.
 שטיח עשוי קטיפה - אינו רך כמו יתר השטיחים ויחד עם זאת לנוכח האטימות של המארג הוא יצליח לשמור בצורה טובה יותר על צורתו המקורית.
שטיח ברברי בתפירה גסה - סיבי שטיח שעשויים בצורת לולאה ולא נתפרים בצורה אופקית. השטיח עמיד אך אינו נוח לדריכה מבחינת אצבעות הרגליים.
הדפסת שטיחים – טרנד חדש בתחום השטיחים הוא האפשרות להדפיס איורים שונים ומגוונים על גבי השטיח: פרחים, פסי זברה, כדורים ועוד.

- התייעצות עם אנשי מקצוע - לנוכח העובדה כי השטיח מצריך ניקוי, הוצאת אבק ותחזוקה שוטפת, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע על דרכים כדאיות לתחזוק יעיל, הן מבחינת ניקיון והן מבחינת הנחיות אחרות לתחזוק נכון.

ניקוי השטיח: חושבים על פתרונות איכותיים לניקוי שטיחים ומשטחים ביתיים? בקרו באתר קרשר שלדן ישראל לפרטים נוספים.


 

התמונה באדיבות Dunn Edwards