עיצוב הבית
 

צלונים

בתים פרטיים מרובי חלונות גדולים ודירות משופצות הדורשות מענה עכשווי ויעיל בכל הקשור להצללה,  הובילו לפריחה בשוק הצלונים ולפיתוחים טכנולוגיים מקומיים שעושים חיל בעולם כולו. הצלונים הם פתרון איכותי לאספקת הצללה ועם זאת כזה המשמר את הפן העיצובי של חלל המגורים מבפנים ומבחוץ, תוך שהוא נטמע בו, מתכתב איתו ולא פוגע במאום בקווים הכלליים שלו. 

צלונים
לצלונים מספר פונקציות: הם מגנים מפני מציצנות ומעניקים פרטיות לחלל המגורים, הגנה מאור היום ומקרני ה- UV  וגם מלבישים את חלונות הבית ובכך תורמים  תרומה dsukv לעיצוב הפנימי של חלל המגורים. 

צלונים קיימים במגוון וריאציות של חומרים, עיצובים ומנגנוני הפעלה. כיום קיימת דרישה הולכת וגדלה לא רק לצלונים פנימיים אלא גם לכאלה חיצוניים שמאפשרים הצללה, האפלה, הגנה מפני קרינת השמש ומבטיחים פרטיות ורמת בטיחות ובטחון גבוהה לדיירי הבית.
לצד המאפיינים הפונקציונאליים שעדיין נמצאים בראש רשימת הקריטריונים לבחירת צלונים ניתן להצביע גם על ביקוש לצלונים טרנדיים ואופנתיים, בעלי עיצוב, חומרים, טקסטורות וצבעים שעונים על צו השעה ומתכתבים עם העיצוב הכללי של הבית. 

ריכזנו עבורכם את החידושים הבולטים בתחום הצלונים ברחבי תבל:

האורגני והידידותי לסביבה

עם עלייתה של המודעות לשימוש בחומרים אקולוגים וידידותיים לסביבה נכרת השפעתה של זו האחרונה גם בתחום ייצור הצלונים. קיימת נהירה הולכת וגדלה לכיוון של מוצרים ירוקים שמיוצרים תחת פיקוחם של תווי תקן ירוקים בינלאומיים, המבטיחים שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה או/ו ממחוזרים ומפחיתים את השימוש בתאורה מלאכותית, תורמים לחיסכון בצריכת אנרגיה ועוזרים לשלוט בחום הנוצר על ידי אנרגית השמש.  

צילונים -האורגני והידידותי לסביבה

צלונים חכמים:

קיימת דרישה הולכת וגדלה לצלונים חשמליים המאפשרים שליטה ופיקוח בלחיצת שלט ומאפשרים נוחות וקלות שימוש. בנוסף, צלונים אלו יכולים להשתלב במערך הבית החכם ולהיות מופעלים בשלט רחוק ובהתאם ללוח זמנים שנקבע מראש. התכונה הזו של הצלונים החשמליים מתאימה לצרכים  בטיחותיים. בבתים גדולים בהם בולטים החלונות הגבוהים, הצלונים החשמליים המפוקחים על ידי שלט שימושיים ביותר, במיוחד כשניתן לתכנת את שעת הרמתם או סגירתם לפי ביקוש ובהתאם לשעות היום. 

חיסכון באנרגיה:

צלונים איכותיים מסייעים בחיסכון באנרגיה בכל הקשור לחימום או לקירור החלל.  שיקול זה מקבל מקום של כבוד בתהליך קבלת ההחלטות של הצרכן בבואו לרכוש צלון ויצרנים הקשובים לצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלהם נותנים מענה איכותי לדרישה זו.  

צלונים חיצוניים:

המילה האחרונה בתחום הצלונים הם אלו החיצוניים המשמשים כחלופה איכותית לתריסים ישנים או ללקוחות שלא מעוניינים בהתקנת תריסים חשמליים ועדיין חפצים להעניק לחלל המגורים שלהם מראה עכשווי. בשוק קיימים מגוון צלונים חיצוניים משולבים במנגנוני נעילה, בשלבים עשויים מאלומיניום ובמנגנוני הפעלה חשמליים, המאפשרים שליטה על רמת ההצללה, על התאורה ועל זווית הפתיחה. 

צלונים חכמים:

הצללה, אבטחת פרטיות והחדרת אור טבעי תוך שמירה על טרנדים אופנתיים 

אחד החששות הראשונים במעבר לבית או לדירה חדשה הוא נושא כיסוי החלונות. כולנו זקוקים לפתרון אפקטיבי ברמה של הצללה, אבטחת פרטיות ובו בזמן לפתרון המאפשר החדרת אור טבעי לתוך חלל המגורים. בנוסף אנו גם משתוקקים לפתרונות הולמים ברמה של סגנון, עיצוב ואופנתיות. 

בשנים האחרונות בולטת המגמה של חשיבה אופנתית טרנדית בכל הקשור לעיצוב הצלונים וזאת בהתייחס לצורתם, לשימוש בחומרים שונים בתהליך הייצור שלהם וכן להיצע של הצבעים והטקסטורות בהם הם מתהדרים. הטרנדים הבולטים מבחינת אופנתיות הצלונים כיום הם הבאים: 

צלונים במראה קז'ואל ויומיומי:

צלונים עשויים מעץ במבוק או צלונים מקש מתאימים כמעט לכל מקום: חדרי אמבטיה, מטבחים, חדרי שינה ועוד. הם פחות פורמאליים ופחות כבדים מהצלונים העשויים מתכת ומעניקים מראה קליל לכל חלל בו הם מותקנים. 

צלונים מעץ חוזרים לאופנה ובגדול. העצים הפופולריים לשימוש הם כאמור במבוק וגם ליבנה ומייפל. העץ, החומר הטבעי האולטימטיבי, מאפשר גם משחקי הצצה שבין החרכים. הללו מאפשרים חדירת אור טבעי ועדיין שומרים על פרטיות.  

צלונים וונציאניים מאפשרים שליטה בהחדרת האור ובפיזורו בחדר דרך חרכיו והתאמת רמת האור הרצויה בתוך הבית.  הצלונים הונציאניים משמשים גם כאלמנט דקורטיבי מרהיב. הם מכילים שלבים עשויים מעץ, מתכת או  מ- PVC וקיימים במגוון צבעים וגימורים, כמו: מאט, מבריק, עץ ועוד. השלבים של צלונים אלו חזקים וקלים לתחזוקה והם משתלבים היטב בכל חדר. 

צלוני גלילה הם צלונים קלים לתחזוקה ולשימוש, יעילים וגם עכשוויים.  נתן להתאים לצלונים אלו בדים מסוגים שונים, החל מבדי האפלה אטומים שלא נותנים לאור היום לחדור דרכם, דרך בדים תרמו-רפלקטיביים המעניקים הגנה תרמית יעילה ועד מבחר עשיר של בדים מעוצבים אשר מעניקים לחלל המגורים מגע של סטייל וסגנון. בנוסף, צלון הגלילה מעניק את ההגנה הטובה ביותר מפני השמש ומפני מציצנות חיצונית היות שמרביתו ככולו עשוי מבד.  

צלון קליפורני בעל שלבים אנכיים המאפשרים משחקי אור מתוחכמים הודות ליכולת המשחק  באשר לזוויות מפתחי השלבים השונים (עד 180 °). מתאים במיוחד לפתחים גדולים (חלונות, דלתות הזזה מרפסות וכד').

פרקטיות השימוש וההפעלה: בעידן המקדש את הפונקציונאליות חשוב להתייחס לקריטריון פרקטיות השימוש וקלות ההפעלה במשנה תוקף כשבוחרים צלונים. על הצלונים להיות יעילים וקלים במיוחד להפעלה, גם כשמדובר בכאלו המופעלים על ידי מנגנוני הפעלה מתוחכמים.