עיצוב הבית
 

מאמר בנושא פרקטים

דעה מגובשת לגבי הסוג, הצבע של הפרקט, וכן ההתאמה של השטיחים לחדרים השונים בבית. שטיחים ופרקטים מעוצבים לבית, ניתן למצוא בכל מיני חנויות גדולות או רשתות המוכרות חומרי בניין וחומרי עיצוב כמו רשת רהיטים ועיצוב הבית המייבאת ומשווקת שטיחים ופרקטים מעוצבים לבית. אם החלל בחדר השינה שלכם הוא קטן, בחרו צבע של פרקט בהיר, על מנת להגדיל בצורה אופטית את החדר. גוונים בהירים  תמיד יעזרו להגדיל חללים קטנים בכל מקום בבית. יש להתייעץ עם המוכרים באולמות התצוגה של מכירת שטיחים ופרקטים מעוצבים לבית
פרקטים
התאמת הפרקטים לריהוט והעיצוב של  הבית
אם יש לכם במטבח ופינת האוכל, ריהוט בסגנון כפרי רצוי כי הפרקטים יהיו בצבע עץ, שידגיש את המראה החמים והכפרי של הבית. אם החלל שלכם בבית הוא גדול, כדאי לבחור פרקטים בצבע אגוז כהה.  אם יש לכם מטבח בהיר בסגנון פרובנס, חשוב כי הפרקט יהיה בצבע בהיר כמו שמנת או אוף וויט. תמיד צבעים בהירים שיתאימו לריהוט, יעניקו רוגע ושלווה בבית. אם יש לכם חדר חשוך, רצוי כי תבחרו בפרקטים בהירים על מנת שיאירו את החדר מהבחינה האופטית. רצוי כי תעלעלו במגזינים השונים לעיצוב הבית על מנת שהבחירה של שטיחים ופרקטים מעוצבים  לבית, תהיה הרבה יותר קלה. שילוב של צבעים כהים מדי למשל, יכול לגרום לאוויר חשוכה ומדכאת ויש לתת לכך תשומת לב.
התאמת הפרקטים לריהוט והעיצוב של  הבית
פרקטים – שם דבר בעיצוב העולמי
היום, כבר קשה למצוא בית ללא פרקטים. המראה המנוכר של רצפות השיש כבר חלף הלך לא, והפרקטים הגיעו בסערה לארצנו. בחורף, ההרגשה של פרקט היא חמימה יותר ומעניקה אווירה מיוחדת. השטיחים, אף הם מוסיפים לחום בבית. בקיץ כדאי להסיר את השטיחים ולהחזירם בחורף. היתרון הגדול של הפרקט שניתן לנקותו בקלות, אך יש להישמע להוראות היצרן בדבר התחזוקה והניקיון השוטפים של סוגי הפרקטים השונים. יש לבצע סקר שוק לגבי סוג הפרקט הרצוי לכם לפני שתתחילו לחפש חנויות לממכר שטיחים ופרקטים.
פרקטים – שם דבר בעיצוב העולמי