עיצוב הבית
 

4 טיפים לרכישת קרמיקה למטבח

במאמר זה נספק עבורכם 4 עצות מועילות לרכישת קרמיקה למטבח. כידוע, הקרמיקה נועדה להצבה במטבח לצרכי משטח עיבוד מזון, ריצוף וחיפויים. חשוב לרכוש קרמיקות שמתאימות לכל פעולה ושאינן רגישות למפגעים סביבתיים או פונקציונליים בעת השימוש. לשם כך, הכנו עבורכם טיפים חשובים ביותר המהווים עצות חובה לכל המתחיל לעצב בקרמיקה את המטבח שלו.

4 טיפים לרכישת קרמיקה למטבח
בחירת מדף השיש
 
נהוג לבחור מדף שיש מגרניט, גרניט פורצלן או שיש סטנדרטי. השיש הסטנדרטי הוא בעל יתרון פונקציונלי רב שכן הוא חסין מפני כל מפגע: מכות, הנחת חפצים כבדים, חום וקור משתנים ומים במגע ישיר. בשונה ממנו, ממוצרי הגרניט ניתן להגיע לעיצוב ברמה גבוהה הרבה יותר. הגרניט מעוטרת, צבועה ומכילה קישוטים עיצוביים רבים שיתן לבחור ממש כשם שבוחרים תמונה מאלבום. לגרניט יתרון עמידות בפני מים והנחת חפצים כבדים בשל מינרל הקוורץ המצוי בה. יחד עם זאת, זה לא מסייע לחומר להיות חסין מפני מכות יבשות, שעלולות לגרום לסדקים אצלו. היות ומדובר בשיש מטבח, הסיכוי שתינתן מכה יבשה על מוצר זה שואף לאפס אך עדיין קיים במידה ותבקשו לעשות פעולות מטבח המצריכות מגע פיזי אינטנסיבי כמו מעיכת שניצלים או דפיקתם. ניסיון העבר הוכיח ששימוש כזה לא אמור לגרום סדקים אולם האפשרות קיימת בשל כך שמדובר בגרניט ולא בשיש סטנדרטי. לכן מומלץ לרכוש שיש גרניט רק בצבעים כהים להסתרת הסדקים.
בחירת מדף השיש
בחירת ריצוף המטבח
 
עבור ריצוף המטבח שתי האפשרויות הנפוצות הן גרניט פורצלן או טראצו: קרמיקה בצורת בלטות. היתרון של המוצר הראשון – יכול לדמות עץ במראהו החיצוני, מגיע בשלל צבעים ועיצובים ויכול להכיל ברק רב כשהוא חדש. כמו כן, הוא חזק ועמיד בפני מים, חום וקור והנחת משאות כבדים. החסרון מתבטא ברגישות עד כדי יצירת סדקים עקב מכות יבשות. לכן, מומלץ לחשוב ולרכוש טראצו שנהנה מאותם יתרונות פונקציונליים ובנוסף אינו רגיש למכות אלו. יחד עם זאת, מדובר במשטח בלטות וישנם צרכנים שיבקשו משטח חלק – או אז רק משטחי גרניט יוכלו לסייע בידם.
בחירת ריצוף המטבח
בחירת חיפויי מטבח
 
החיפויים נחוצים בעיקר מעל מדף השיש בצורה אנכית. שם נהוג להציב טראצו או גרניט פורצלן. לחילופין ניתן להיעזר בגופי שיש נוספים כמו טרה קוטה או שומשום – קרמיקות מחוספסות העשויות מאבנים קטנות כמו פסיפס.

בחירת צבעי הקרמיקה
במוצרי גרניט פורצלן שיש ברשותכם רצוי להיעזר בצבעים כהים, למעט מקרים בהם תבקשו לדמות גזע עץ, בהם נהוג לעצב בחום בהיר את האריחים. חשוב לציין כי צבעים בהירים על גרניט פורצלן מצריכים אתכם לשמור עליו מפני סדקים שבעתיים בשל הבליטות שלו מבחינה חיצונית. במידה ויש לכם טרה קוטה באריחי החיפוי, מומלץ לא לצבוע אותה בשל כך שגם מגע מים חלש יחסית יכול לספוח את נוזל הצבע גם כשהוא יבש. בכל יתר המקרים ניתן לצבוע את האריחים באופן חופשי.